GUIDE TIL DIT
NÆSTE ARRANGEMENT

Fra ide til handling

Hvordan gør du opmærksom på dit event?

TV, aviser, sociale medier, løbesedler ...

Vi kan blive så begejstrede for vores egen gode ide, at vi tror, tilmeldingerne vil vælte ind!

Måske bliver det også tilfældet – men det hører til undtagelserne.

Derfor er det nødvendigt at gøre sig nogle grundige tanker om, hvor og hvordan du vil markedsføre dit event.
Her skal du ha' fat i din målgruppe og finde frem til, hvordan deres medievaner ser ud, så du ved, hvor de vil få øje på dit event.

Husk også en realistisk tidsplan for, hvor lang tid i forvejen du vil markedsføre dit event. Tænk fx over, hvor lang tid din målgruppe skal bruge på at forberede – eller bare beslutte sig.

Økonomi er en væsentlig faktor, når det handler om at gøre opmærksom på sit event. Har du netværk, der kan hjælpe? Og hvilke omkostninger er forbundet med markedsføringen?

Undersøg det som en del af din handlingsplan, så du ikke bliver overrasket over en udgift, der kan påvirke dit event i en negativ retning.