Et event kan have mange formål og succeskriterier.
Men uanset hvad I måler på, er det typisk de nedenstående faktorer, der vil sikre, at dit event får god omtale:
Succeskriterier
Det skaber større chance for opbakning fra lokal befolkningen, når I involverer, informerer og evt. rekrutterer lokalt, hvor eventet afholdes.
Skab et event, der gentages igen og igen. Det har både økonomiske og praktiske fordele.
Ha' som mål at skabe noget, der er så godt, at andre gerne vil kopiere det.
Sørg for, at budskabet er let forståeligt og kan følges af mange
Det kan være en god ide at tage stilling til, hvorvidt din succes ligger i kulturelle, menneskelige, økonomiske eller andre faktorer.
Klare succeskriterier er vigtige, uanset om eventet drives frivilligt eller med lønnet personale. Som mennesker får vi et ekstra gear, når vi kan måle, hvorvidt vores arbejde har gjort en forskel og levet op til vores mål.
Sæt også mindre delmål – og sørg for at fejre dem – så I kan sikre motivationen undervejs. Det kan fx være antal solgte billetter, nye sponsorer eller lukkede aftaler.